2025 m. gegužės 19 d. Švenčionių Profesinio rengimo centro Dvaro patalpose įvyko konferencija, skirta psichologams ir socialiniams pedagogams. Renginio tikslas – sudaryti sąlygas specialistams dalytis patirtimi, mokslo įžvalgomis ir praktiniais metodais.
Dalyvius pasitiko neįprasta dvaro savininkų (kuriuos įkūnijo Švenčionių profesinio rengimo centro direktorė Milda Gustienė-Vilniškė ir Raimondas Gaidys) įžanga, perkėlusi į XIX amžiaus pradžią ir priminusi apie amžiną harmonijos bei produktyvumo siekį. Konferenciją taip pat pasveikino Švenčionių rajono meras Rimantas Klipčius, pabrėždamas pagalbos specialistų darbo svarbą, ir LR Seimo narys Darius Jakavičius, džiaugdamasis pozityviais pokyčiais Lietuvos švietime ir akcentuodamas psichologinės gerovės bei profesinio atsparumo svarbą šiuolaikinėje mokykloje. MRU ir VDU profesorė dr. Ala Petrulytė pristatė Lietuvos, Latvijos ir Slovakijos projekto „Persona“ tyrimo rezultatus.
Konferencijoje buvo pabrėžta, kad mokinių gerovės, integracijos ir įtraukimo klausimai švietime yra prioritetiniai, tačiau augantis pagalbos poreikis ir riboti asmeniniai resursai neretai specialistus veda prie profesinio perdegimo. Konferencijos metu buvo ieškoma atsakymų, kaip išlikti gyviems ir produktyviems šiandienos mokykloje.
Psichologai aktyviai dalinosi patirtimi ir metodinėmis priemonėmis. Dominavo profesinio perdegimo tema ir būdai, kaip atgauti vidinę ramybę. Pranešėjai akcentavo, jog perdegimas yra organizmo pagalbos šauksmas, pabrėžė ribų brėžimo ir intuicijos klausymo svarbą, taip pat, kad neišgyventos emocijos gali sukelti fizinius skausmus. Buvo pristatytos holistinės ir praktinės strategijos perdegimo atpažinimui, prevencijai bei atsigavimui, aptarti metodai, padedantys atkurti emocinę ir fizinę gerovę, puoselėti kūno ir sielos pusiausvyrą.
Dalyviai susipažino su energinio poveikio metodu, Teta gydymu, hipnoterapija (įskaitant praktinę savihipnozės dalį) ir olfaktoterapija – meno terapijos atmaina, veikiančia pasąmonę kvapais.
Ši konferencija tapo svarbiu įvykiu, suteikusiu specialistams vertingų žinių, praktinių įgūdžių ir galimybę stiprinti tarpusavio ryšius, ieškant būdų, kaip išsaugoti savo psichologinę gerovę sudėtingame šiuolaikinio švietimo kontekste.


